22 nov. 2011

Obama, sărut pasional cu Hugo Chavez (+video)

Aţi crezut vreodată că veţi avea ocazia să-l vedeţi pe preşedintele Barack Obama sărutându-se, de exemplu, cu preşedintele Venezuelei, Hugo Chavez? Ei bine, celebrul brand United Colors of Benetton s-a gândit că a venit momentul şi pentru o astfel de imagine. Pentru o cauză nobilă, desigur. Reprezentanţii Benetton au lansat o campanie prin care îşi doresc să promoveze ideea de pace, de bună înţelegere, intitulată "UNHATE". Montajul foto nu are însă nicio legătură cu realitatea.

"Imaginile sunt puternice, dar nu vrem sa transmitem un mesaj negativ. Nu vrem să dăm dovadă de lipsă de respect faţă de marii lideri ai lumii. Am optat pentru aşa ceva pentru că ne-am dorit ca impactul să fie unul puternic", a declarat unul dintre directorii companiei, Alessandro Benetton, citat de Huffington Post.

Obama şi Chavez nu sunt singurii lideri care vor fi văzuţi sărutându-se. Cancelarul Germaniei, Angela Merkel l-a avut drept partener de sărut pe Nicolas Sarkozy, iar Papa Benedict s-a luat în braţe cu Ahmed Mohamed el-Tayeb, Imamul moscheei Al-Azhar din Cairo.

Benetton a sperat ca prin această campanie să promoveze toleranţă şi să combată sentimentul de ură resimţit tot mai des de oameni.Imaginile cu preşedinţii de stat sărutându-se vor fi expuse în diferite locuri din lume, cum ar fi Tel Aviv, New York, Roma, Milano sau Paris.

Campania controversată are parte şi de reacţii negative. Potrivit canalului belgian de ştiri RTL, preşedintele Asociaţiei observatorilor catolici din Italia, Luca Borgomeo, a cerut oprirea imediată a campaniei.

Potrivit BBC News, Benetton ar fi retras din campanie fotografia în care Papa Benedict al XVI-lea se sărută cu Ahmed Mohamed el-Tayeb, Imamul moscheei Al-Azhar din Cairo.

Purtătorul de cuvânt al Vaticanului, Federico Lomabardi a declarat că "este inacceptabil ca imaginea Suveranului Pontif să fie manipulată şi exploatată pentru o campanie în scop comercial. Asta demonstrează lipsa respectului pentru Papă, o jignire adusă credincioşilor şi o demonstraţie clară cum publicitatea poate viola respectul pentru oameni atrăgându-le atenţia cu provocări de acest gen".

Reacţia companiei Benetton a fost promptă: "Ne pare rău dacă prin această imagine am jignit sentimentele credincioşilor. Scopul campaniei este de a combate ura în toate formele ei".

Benetton nu se află la prima campanie controversată. Compania a mai şocat cu imagini care înfăţişau o călugăriţă sărutând un preot, o persoană murind de SIDA, bluza şi pantalonii unui soldat omorât în războiul din Bosnia sau colaje foto cu zonele genitale ale unor persoane de diferite rase.




VERONICA MICU (jurnalul.ro)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu